• Banner

NEXT step – samarbejde med Zorse Media

En stor skolefusion i København blev til NEXT. Landets største gymnasie – og erhvervsskole valgte Zorse Media som den bærende platform.

KTS og CPH West fusionerede den 15. december 2015 og skabte dermed landets største gymnasie- og erhvervsskole, NEXT, med ca 7.500 årselever og 1.000 medarbejdere fordelt på 14 adresser i Storkøbenhavn. For blandt andet at sikre en fælles og ensartet kommunikationsløsning omkring infoskærme på alle adresser, valgte NEXT at gå i samarbejde med ZORSE Media.

Som en del af de indledende øvelser foretog ZORSE Media en site survey af alle 14 skoler, som resulterede i en rapport med forslag til faseopdelt implementering. "Rapporten gav os en status på den aktuelle skærm- og playersituation på skolen samt forslag til, hvordan vi kunne udbygge løsningen fremadrettet. En køreplan, som vi med små korrektioner valgte at følge, og som vi allerede nu kan se positive effekter af,” udtaler Ulrik Bak Nielsen, som er udviklingsdirektør i NEXT.

Alle 14 NEXT-adresser er koblet på ZORSE Media-løsningen. Fælles for samtlige brugere er, at de har adgang til et fælles skabelonarkiv og et NEXT-billedearkiv, som er arkiveret i mediedatabasen. Billederne konverteres automatisk, alt efter hvilken grafiske NEXT-skabelon man arbejder i, og dermed får brugeren altid et optimalt resultat – som indfrier de grafiske retningslinjer.

Målsætningen er på sigt, at der skal kobles flere infoskærme og brugere på systemet, og der er allerede uddannet en række NEXT-superbrugere, som varetager First Level-service og som kan forestå den fremadrettede, interne undervisning. "Softwaren er enkel og let at gå til. Efter ganske lidt undervisning kan nye brugere give sig i kast med softwaren" udtaler Ulrik Bak Nielsen og fortsætter.

"Vi har et ønske om at udbygge systemet i fremtiden, så vi får det fulde udbytte af potentialet i ZORSE Media-softwaren. Men på så stor en stor skole må man tage tingene i etaper.”